"Ny" blogg

Ja, som ni kanske märkt har jag försökt ta tag i min blogg igen. Har gjort det många gånger förr, får se hur jag lyckas den här gången =P Jag hoppas ju såklart att jag ska skriva regelbundet, men vi får se hur det blir med det.
Tänkte att jag ska börja skriva lite mer om andra saker än mitt liv för mitt liv är ju inte direkt så jätteintressant ;) Och att bara läsa om Amelia kan nog bli lite tröttsamt det med =P Men det är klart att det blir en hel del familjeliv.

Jag tänkte att jag ska få in lite mer av mina intressen som är mat, smink och fotografering.
Jag tycker verkligen om att laga mat och baka! Det tråkiga är ju att på senare tid så har det bara blivit ett måste. Jag förväntas stå vid spisen när D kommer hem och servera honom på ett silverfat, nästan iaf =P Haha, skämt å sido, jag skulle vilja väcka liv i min gamla pasion för att husa i köket och sen skriva om allt kul och mindre kul jag lyckas åstakomma där.

Sen har jag mitt nyupptäckta intresse för smink. Har ju liksom fått upp ögonen för hur mycket man kan göra med smink! Och det är ju superkul att göra om sig =) Inte för att jag har så mycket att sminka upp mig för, men det gör faktiskt vardagen lite roligare att "piffa" till sig lite ;) Nu är ju inte jag något proffs eller så utan en riktigt grön nybörjare som är under upplärningsfasen, men förhoppningsvis så blir jag bättre! =P

Sen har vi det där med att fota. Något jag alltid tyckt om. Det jag gillar att fota mest, förutom Amelia;), är naturen, ta närbilder på allt som kan tänkas göra sig bra på närbild och att fota i svartvitt. Nu har jag ju fått en systemkamera så nu är det ju extra kul också! Ska bara skaffa en väska till den och ett minneskort så man slipper flytta över det mellan den "vanliga" kameran och systemkameran. Blir lite jobbigt i längden =P Jag har väl inte kommit igång ordentligt än vågar inte ta med kameran någonstans så länge jag inte har en skyddande väska att transportera den i, men får se till att skaffa en så snart som möjligt =)

Och så ska jag verkligen försöka lägga in bilder lite oftare. Borde ha varit mitt nyårslöfte att lägga in bilder på datorn oftare än varannan månad, knäpper kort tills det är helt fullt på minneskortet innan jag sätter mig här =P Bättring på mig!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0