Fredag den 18e äventyr!

Oj oj, nu var det länge sen jag tog mig tid att skriva här!
Men jag har inte haft tid eller lust helt enkelt. Har ju spenderat väldigt mycket tid med D nu när han har komit hem.

Jag lovade ju en berättelse om fallande hjul, en lampa och bilar som inte vill starta så jag får väl skriva den ;)

I fredags (för en vecka sen alltså) så skulle jag vara i stan kl 10 så mamma skulle komma och vara barnvakt åt Amelia. Jag skulle ta bussen 9.30 så mamma skulle vara här till 9 tiden. När kl var 8.50 ringer hon och säger att bilen inte startar så vet inte om hon kan komma! Lite panik blev det ju här då för isf måste jag ju ta Amelia med mig och då måste hon äta och klä på sig. Själv hade jag precis börjat sminka mig så då måste jag ju göra klart annars ser det ju helkonstigt ut. STRESS! Mamma hade pratat med mormor vars bil inte heller hade startat och nu väntade hon på att min moster skulle komma och föröska få igång bilen med startkablar. Hon skulle ringa så fort hon visste hur det skulle bli.
Kl 9.05 ringer hon och säger att bilen är heldöd, men att hon fick låna mosters bil och var nu på väg. Det tar ca 25-30 min att köra från Järlåsa och hit så det skulle ju bli väldigt tight med tid så vi betämde att jag skulle kla på Amelia och möta henne ute vid busshållplatsen.
Så jag stressar mig klar och får i Amelia en macka och klär på henne och bär henne ner till busshållplatsen. Ingen mamma i sikte och där kom bussen! Oj oj! Missar den såklart. Kan ju ta en senare buss, men då blir det tight i stan. Mamma kom några minuter efter att bussen har gått och stannar till precis intill busshållplatsen. Jag säger att bussen har gått så hon kan parkera i lugn och ro. Jag och Amelia förljer efter in på parkeringen när jag ser en till buss komma! Så jag kutar med Amelia i famnen till mamma och säger att det kommer en till buss och lämnar över Amelia och kutar till bussen och hinner precis! Tur för mig =) Antagligen så var den första bussen 9.15 bussen som var sen och det här var den som skulle gå halv =) Ibland måste man ha lite tur! ;)

Sen när jag kom hem igen så betämmde jag mig för att jag och Amelia skulle ta bussen till IKEA för att köpa en ny sänglampa eftersom den gamala hade ett jack i sladden. Och när vi ändå ska dit så kan vi äta lunch där =) Så vi tar bussen till IKEA och när vi kommer fram så är det megaenorm kö till kiosken så vi bestämmer oss för att gå in på IKEA först. Hittar en jättefin lampa som fick följa med hem =)
När vi går där inne och tittar så ramlar helt plötsligt ena däcket av! Lite småchockad sådär så sätter jag tillbaka det, men då ramlar det av på andra sidan ist! Skitvagn tänker jag! Ringer mamma som ringer pappa som säger att han kan komma dit och ta en titt på vagnen, tur att han har ett jobb som gör att han kan göra det =) Vi skyndar oss genom affären med extra mycket koll på däcken och ställer oss i kön för att betala. Då ringer pappa och säger att han är där. Berättar att jag är i kön och ska precis betala, men att jag kommer ner så fort jag är klar. Lägger upp mina saker på bandet och vänder mig om för att titta på Amelia när någon står och lutar sig mot henne! Tänkte snabbt "vem fan är idioten som är så närgången med min dotter" och är beredd att smocka till personen när jag ser att det är ju pappa! Haha, jag trodde ju att han skulle vänta där nere i parkeringshuset =P
Nu fick jag ju lite barnvakt när jag gick och köpte korv och glass och en massa gott =) Lunch och dessert för två som gick på 40 kr! Inte illa! =)
Pappa fixade vagnen medan vi åt och lagom till han hade gått skulle jag vrida lite på vagnen och gissa vad som hände!? Ett annat hjul ramlar av såklart! Var seriöst inställd på att dumpa vagnen på närmsta soptipp då! Fick ringa pappa som fick komma upp igen.
 Vi lyckades iaf komma hem utan att vagnen föll ihop och det var ju huvudsaken =)

Så det var ju en ganska händelserik dag. Sen när vi kom hem kom mamma, pappa, Lina, Sabina, Adde och Karin med sängen till Amelia. Amelia var riktigt glad över den och kunde knappt vänta tills hon skulle få sova i den =P Sabina var nog lite sugen på sägen hon också ;)
Vi åt tacos och hade det mysigt, Amelia somnade på soffan så hon fick tyvärr inte somna i sin nya säng utan jag fick bära in henne och lägga henne där. Sov bra gjorde hon iaf =) kan tyvärr inte säga att jag gjorde det, var lite nervös för lördagen då D skulle komma hem! Larvigt kanske, men det var jag. Städade fram till 1-2 på natten!
Sov lite iaf. Han hade haft det jättebra där borta och det är ju bra. Ätit massa god mat!
Och presenter hade han såklart till oss =D
Fast de kan jag berätta om en annan gång, nu måste jag göra pannkakor till min lilla prinsessa! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0