Tacos!

Ikväll blev det tacos till middag! Som jag har längtat! Min absoluta favoriträtt =D
D tycker ju inte om det så det är bäst att passa på när han är bortrest ;)

Det lustiga med mig är att när jag äter tacos så måste jag lägga alla grönsaker efter ett visst mönster. Köttfärsen ska vara i mitten med ost på och grönsakerna ska läggas i högar runt om. Såsen ska utgöra en egen hög. Och det är verkligen jätteviktigt att göra så, annars blir hela måltiden förstörd! Lider nog lite av tvångstankar =P
Sen ska det blandas och när jag har blandat allt tillräckligt mycket så ska det sista tillbehöret läggas på sidan. Ibland har vi guacamole, ibland gräddfil, men dagens tillbehör var cheddar chees dip.
Sen ska detta läggas i ett mjukt tortillabröd. Ibland blandar jag lite av röran med dipen direkt på tallriken, men idag valde jag att lägga på lite av röran och sedan bre på ett litet lager av dipen. Klart att äta och självklart smaskens!

Det finns många sätt att äta tacos på ;)

Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0