Melodifestivalen 2010

Imorgon är det då dags för melodifestivalen. Sveriges bidrag till ESC ska utses och jag har inte riktigt bestämt mig för vilket bidrag jag ska heja på. Jag har inte följt melodifestivalen på flera år då jag tycker det har spårat ur lite med alla deltävlignar och andra chansen, men i år tittade jag konstigt nog.

Just nu lutar det nog mest åt Timoteij med låten Kom. Tycker den har ett härligt drag och den sätter sig på hjärnan. Dock så är det lite av en chansning när en svensk låt vinner för man vet ju inte riktigt hur den blir på engelska. Som Lena PHs Det gör ont, helt okej på svenska men kass på engelska.

Sen gillar jag även Salem Al Fakir med låten Keep on Walking, den är så mysig och jag blir liksom glad av att höra den. Jag tycker att han är otroligt begåvad!
 
Sista bidraget som är min favorit är Darin med låten You're out of my life. Låten är riktigt bra och han har så fin röst! Den killen kan verkligen sjunga! Jag vet inte vart jag läste det, men det stod att han hade guld i halsen =P

Det är så svårt att välja när alla tre är bra, men på olika sätt... hinner säkert ändra mig 100 ggr innan det är dags! =P

Nu är det sängdags för fröken liten och jag börjar också bli trött så lika bra att gå och lägga sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0