Händelserik dag!

Idag var vi som sagt iväg till doktorn med Amelia. Mitt lilla hjärtegryn som inte är riktigt piggelin. Doktorn kände lite på halsen och lyssnade med stetoskopet (visst heter det så?). Sen tittade hon i halsen och det var inte populärt. Sen tittade hon i öronen och det var ännu mindre populärt! När hon hade undersökt klart fick Amelia en pinne, en sån som de använder när de tittar i halsen, som hon hade ritat ögon, näsa och mun på. Den ville Amelia titta i min mun med =) Gullungen!
Sen fick vi gå till labbet för att ta blodprov, stick i fingret! Det gillades inte heller! Där fick Amelia ett klistermärkes om hon senare här hemma försökte äta upp =P Och hon blev skitarg när jag tog av henne det!
Allt såg jättebra ut så vi slapp penicillin och det känns ju jättebra! Sen fick hon hostmedicin utskrivet så nu ska hon få slippa den jobbiga hostan. Jag tog lite jag med av den! Hoppas jag får sova utan hostattacker i natt, Amelia också.
Tog upp det där med att vi fått fel lusmedel så medan vi tog blodprover så ringde doktorn till apoteket och de hade ingen förklaring till varför jag fått fel lusmedel.. som tur är så har hon inte tagit skada av det iaf.

En kul grej hände.. eller ja, två egentligen.. nästan 3:
Fick gå förbi apoteket när jag skulle hem, det ligger ju vägg i vägg med BVC så det var ju ingen omväg, för att hämta ut medicinen och köpa lusmedlet. Visste inte riktigt om pengarna skulle räcka för det blev ju lite mer än jag hade räknat med när jag skulle ha hostmedicinen också, men jag tänkte att jag skulle prova dra kortet. Det gick inte så jag fick lämna mitt lusmedel och köpa det senare. Tänkte att jag gör ett kontoutdrag för att se hur mycket som saknades, gissa hur mycket det var? 43 öre!! 
 Ringde mamma och hon var på väg så hon skulle komma dit så slapp jag gå dit senare. Gick in och köpte medlet och sedan gick vi in på ICA för att köpa lite gott till fikat.
Mamma hade bilen så hon fick åka hem till oss medan jag och Amelia gick. Väl hemma så hade mamma kommit först och stod i trapphuset en trappa upp. Själv skulle jag dra upp vagnen för yttertrappan och den är full med is.. det var halt kan jag ju säga och när man ska dra upp en vagn så måste man ha stabil mark under och det var inte så stablit där så jag halkade omkull och var nära att dra med mig vagnen. Måste ha sett skitroligt ut, men det gjorde faktiskt lite ont.. blev skitarg på hyresvärden för att de inte gjort något åt det.
När vi kommit upp i lägenheten och klätt av oss så hör jag hur en bil kommer och några minuter senare hur någon hackar is. Jaja, nu passade det att komma när jag redan halkat omkull!
Skulle ta fram sakerna som Amelia fick hos doktorn så hon kunde visa mormor och vet ni vad jag hittade där!? 200kr! Då hade jag ju kunnat betala allt på apoteket på en gång ju...
Så först saknas det 43 öre för att kunde köpa allt, jag gör världens vurpa i trappan och sen visade sig att jag hade pengar iaf.. toppendag! Haha!

Nu på kvällen så kollade jag upp statusen på det jag bestälde för nästan 2 veckor sen på cdon och som skulle komma 1-3 dagar+ någn extra dag och det var fortfarande inte skickade så jag klagade. Skrev ett argt mail till dem så då hoppad jag att de får tummen ur röven och skickar det snart..

Nu ska jag ta det lugnt och titta på CSI tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0