Riktigt lyckad middag! =)

Idag hade vi middagsgäster här! Virpi och Rebecka kom och förgyllde våran dag =) Vi serverade halloumi med sallad, tomat och bröd till förrätt, riktigt gott! Ungsstekt fläskfile med ljummen potatissallad till varmrätt, smakade super! Och till dessert bjöd vi på cheescake, mums! Jag fick superfina blommor av Virpi, det var rosor och liljor! Har ju önskat mig liljor i evigheter och nu fick jag det =D Visserligen av Daniel, men det är minst lika trevligt att få blommor av svärmor! =) Rebecka hade med sig bigaråer och jordgubbar och dvärgannans. Mycket gott! Eller annanasen vet jag inte för vi åt inte den, men jag slår vad om att den är god den med =)
Det var mycket trevligt idag iaf och jag är helnöjd med maten.

Känner mig riktigt pigg nu för tiden. Har börjat gå morgonpromenader direkt när jag vaknar med hopp att komma tillbaka till min kropp före graviditeten. Jag inser ju att det är omöjligt att gå tillbaka helt, höfterna har ju blivit bredare och jag kan ju inte trycka tillbaka dem. Fast det är ju helt klart värt det, har ju fått en ljuvlig dotter! Men lite fett ska jag nog kunna bränna bort! Och morgonpromenaderna har ju flera positvia efekter! Jag blir piggare både fysiskt och psykiskt. Man märker skillnad om man missar en morgon. Som i söndags tex. då vi sov till 10 (vädigt ovanligt när man har en liten Amelia som normalt vaknar 7! Vi hade varit borta och inte kommit hem förrän två på natten, var väl därför =P ). Eftersom att kl var så mycket så var det ju bara att äta fukost direkt för att inte hela dagen skulle bli allt förskjuten. Hela den dagen var jag liksom halvt i koma. Dels för att jag var trött av den dåliga sömnen, dels för att jag inte hade tagit promenaden som får mig att vaknat till.
Jag hoppas att detta ska göra lite skillnad på vågen, men det tror jag att det gör. Antingen så inbillar jag mig eller så sitter faktiskt kläderna lite lösare =P
Hur som helst så mår jag bra av att gå ut och gå =)


Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin

Bra Johanna de är rätta taker med mogonpromisar och sånt :D Det skulle jag aldrig klara :P

2010-07-06 @ 22:37:39
URL: http://jemiizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0