Gårdagens utflykt

Igår gick vi i säng tidigt eftersom att vi var så trötta. Vi tänkte att vi skulle vara pigga och utvilade idag, men icke! Jag är tröttare än tröttast! känner hur ögonen bara hänger! känner mig rätt pigg i kroppen och knoppen annars, bara dessa tunga ögonlock som säger åt mig att sova! Så egentligen kanske jag inte är så trött?

Igår var jag och Amelia med Pernilla, Vincent och Loke i stadsparken på barnens parksommar. Det var jättemycket folk och tokvarmt! Fick en droppe vatten på axeln och tänkte att det började regna så jag tittade upp, men det var ju inget moln över oss. Då insåg jag att det var svett som droppat från tinningen! Så varmt var det alltså =P
De hade små tält där de stod och gjorde reklam. Swedbank och musikbörsen. Sen kunde man göra sin egna knapp och de fanns ett lotteri där man kunde vinna sånna där stora chokladkakor. Hade gärna vunnit en sån, men hur stora är oddsen egentligen? Köpte aldrig någon lott. Sen hade de ponnyridning och jag tänkte att Amelia aldrig skulle våga sitta på en häst. Hon älskar djur, men på avstånd =P Tänkte att vi kunde ju prova iaf och gissa vad!? Hon var inte ett dugg rädd! Hon satt där och gnägga för fullt! Ett tag blev hon så modig att hon släppte handtaget och började peka på saker och klappa hästen. Fast då sa jag att hon kunde klappa den sen och det gjorde hon =)
Min modiga tjej! Blir riktigt stolt över henne! =D
Sen hade de någon sorts konsert där Fantomen sjöng med sitt djungelband. Amelia ledsnade ganska fort och ville hellre leka med stenarna på marken än titta och lyssna på bandet så vi gick till McDonalds och avslutade dagens utflykt med en glass! Mycket gott =)
Amelia sov faktiskt inte middag på hela dagen! Hon höll på att somna när vi gick för att köpa glass, men efter glassen vakande hon till lite. Var iofs ganska grinig och kinkig resten av kvällen, men somnade som en stock när vi nattade henne. 

Vi hade en riktigt trevlig dag! Nästa vecka kommer polisen och visar upp sin bil! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0