Nu är det dags att sluta fuska!

Ja, jag har fuskat alldeles för länge nu! Har ju varit jätteduktig med mina morgonpromenader hela sommaren, men så fort vädret blev dåligt så liksom slutade jag. Ville inte släpa med Amelia ut i regnet och inte heller gå och svettas som en tok i regnjackan. För även om det regnade så var det ju varmt och att ha en fodrad regnjacka som jag har är inte så roligt då. Så ja, mina promenader hamnade liksom på is. Ibland gick jag en promenad på eftermiddagen om det hade klarnat upp lite, men oftast blev det bara tvångspromenaderna. Alltså de promenader som jag måste ta, till Willys tex.
Sen blev det bara lättare att hitta ursäkter och jag blev mer och mer energilös. För att om man bara sitter still så blir man ju slö. Nu idag så är det ju jättefint väder! Så idag tykte jag att jag borde skärpa till mig lite och gå ut och gå och det gjorde jag. Jag och Amelia gick lilla spåret och det var tungt kan jag säga! Inte lätt att dra en vagn i lösgrus som större delen av spåret bestod av. Sen gick vi ner och tittade på hästarna. Jag frågade Amelia om hon tyckte att hästarna var fina och hon sa nej. Då frågade jag om hon tyckte att de var stora och då sa hon nej. Fast hon säger ju nej till allt nästan. Är väl något hon säger bara sådär ändå, det går väl automatiskt. Vill du ha godis? Nej. Vill du ha dricka? Nej. Vill du titta på tv? Nej. Ska vi byta blöjan? Nej. Fast så vill hon egentligen ha godis och dricka och titta på tv och byta blöjan, min lilla toka.

Nu ska vi gå och göra lite lunch! Sen ska Amelia få sova middag medan jag sover i solen tror jag =) Sen är det dags att åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0