Arg som ett bi

Fan vad arg jag blir! Igen!! Jag fattar inte att man kan vara så insyltad i sin egen självömkan att man inte kan se att andra också mår dåligt!? Att man kräver att andra ska förstå, men att förstå själv inte ens finns på världskartan!? Små problem kan vara stora för någon annan. Som ett litet barn som inte får en glass i affären, hela världen går under då. Ur en vuxens syn så är det bara bagateller, men för det barnet så är det hela världen.
Hur kan man vara så självisk? Egoistisk? Jag fattar inte? Ta konsekvenserna av ditt handlande, sluta skyll det på andra! Visst, man kanske mår skit och inte vill ta sig upp ur sängen, men det betyder inte att andra inte kan må dåligt för det kan de. Det är livet. Ibland suger det verkligen hästballe, ibland är det en dans på rosor. Men man suger inte den där hästballen ensam för den räcker gott och väl till de som inte vill ha den. Och innan man kräver att andra ska förstå en så kanske man ska ta sig en titt i sitt inre och fråga sig: Kan jag förstå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0