Snorigt och hostigt

Min lilla skatt har blivit sjuk! Fast som tur är så är hon mycket bättre nu =) Det började med att Daniel blev sjuk i lördags förra veckan, han fick feber och ont i halsen som följdes av en ordentlig förkylning som fortfarande sitter kvar. Amelia började i onsdagskväll. Jag kan ju inte veta säkert om hon har ont eller så, men jag gissar på att hon fick ont i halsen. Morgonen efter hade hon feber och såg allmänt hängig ut så det var bara att ge Alvedon. Med tanke på hur hög feber hon hade så var hon förvånatsvärdt pigg! Busa runt och lekte för fullt. Det som avslöjade febern var de hängiga ögonen och att hon satt längre än 5 sekunder i knät och jag klagar inte på att ha en dotter som vill kramas i knät =) Febern var borta efter 2 dagar och nu är alltså bara förkylningen kvar. Jäklar vad mycket snor man kan ha! Och stackar liten hostar som en tok och extra jobbigt är det på nätterna när den dumma hostan ska störa nattsömen =( tur att hon blir bättre och bättre för varje dag för jag tycker att det är så jobbigt att sitta med henne i knät och bara kunna se på när hon hostar upp en massa slem och inte kunna göra något =(

Imorse när Amelia kröp (eller ålade om man ska vara noga :P) så tog hon tag i bordet så hon  liksom satt på knä och sen drog hon sig upp till stående!! Alldeles själv =D Jag blev så stolt över min lilla skatt! Hon har ju inte riktigt fått till det där förut, men nu så! Hon kan ju stå och hålla i sig och ibland tom stå några sekunder alldeles själv utan att hålla i sig och nu han hon alltså ta sig upp själv också =)

Idag så var vi ut och fiskade i Funbosjön =) Det var så mysigt när lilla familjen åkte iväg på utflykt! Fast något napp fick vi då inte. Sen när vi kom hem så stod Amelia vid vardagsrumsbordet och lekte och jag satt bredvid och helt plötsligt ramlar lilla snuttan och jag han inte få tag i henne. Lillan slog i huvudet i golvet och hon blev så ledsen. Gör så ont i mig att jag inte kan göra något när hon har så ont. Fast hon glömmer ju snabbt och det är ju tur. Två minuter senare står hon där och leker igen =)

Nej, nu ska jag nog fixa lite på FarmVille.. läskigt var beroendeframkallande det är! Haha, måste nog in på en avvärjningklinik eller nåt :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0