Ny vecka, men ingen skillnad

Måndagsmorgon.. för mig är det faktiskt inte så stor skillnad på veckodagarna. Helg existerar liksom inte. Alla dagar är likadana, ingen sovmorgon, inget som är annorlunda. Jo, Daniel är hemma från jobbet, men det är nog allt. Jag måste gå upp samma tid varje dag. Har samma "jobb" varje dag. Fast vissa dagar är "jobbet" lite enklare, andara lite svårare. Som idag tex, Amelia var jättetrött, men sova, det ska hon absolut inte göra! Så jag har haft en jättearg och grinig liten tjej här nu i några timmar bara för att hon vägrade somna. Sånna gånger är det skitjobbigt. Sen har vi andra dagar som igår då hon lekte själv i flera timmar och jag inte behövde göra så värst mycket.
Fast det är rätt jobbigt ändå att veta att man ALDRIG är "ledig". Jag är ju mamma 24 timmar om dygnet året runt. Och jag gör ju nästan allt så det finns inte så mycket tid över till annat. Men hon är värd det, Amelia. Hon är min största skatt och hur jobbigt det än kan vara så väger allt det ojobbiga upp det! Att kunna älska någon så mycket och villkorslöst är helt otroligt! Nästan ofatbart faktiskt.

Jag älskar min lilla skatt Amelia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0