Dagens busstur!

Jag skulle åka med 12.15 bussen, men den missade jag. Det positiva var då att jag var i god tid till nästa buss. Bussen kommer och jag och Amelia kliver på. Där man parkerar vagnen stod en rullator och kvinnan som ägde var vänlig och vände på den för annars hade inte vagnen fått plats. På väg ner på stan var chuffören lite otrevlig mot vissa passagerare, bla en kille som vissade sms-biljett och en anna kille vars busskort inte fungerade.
När vi nästan var framme inne i stan så gick det på en man med rullator och han fick ju inte plats hos oss så då ställde han sig i gången. Då klev chuffören bak till oss och sa att det där gick inte för det blev för trångt. Då sa han att jag kunde ju fälla ner handtaget på min vagn (vad nu det skulle göra för skillnad!? vi var ju lika breda ändå..), men eftersom att det inte går att göra det på min vagn så sa jag det på ett vänligt sätt. Då gav han mig en riktigt nedvärderande blick och sa surt: "Ja, jag tänkte ju neka dig direkt när du gick på när jag såg hur stor vagnen var."
"Ja, det var ju dumt att du inte gjorde det" tänkte jag då och nu i efterhand undrar jag hur han hade reagerat om jag sagt det..
Till slut så sa kvinnan med rullatorn att hon kunde fälla ihop sin rullator och ha den bredvid sig och frågade om det var okej och motvilligt gick chuffören med på det.

Så tydligen så får man inte åka med vagn på bussarna Våran vagn är inte ju större än andra vagnar.
Daniel som också jobbar på Uppsala Buss tycker att jag ska ringa och berätta det här för bussbolaget för såhär får inte en busschufför göra.. Så jag får väl se till att göra det..

Så nu har ni fått den historian berättad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0