Bilkrock

Idag bevittnade vi en bilkrock.. Vi stod längst fram i en korsning och hade rött när två bilar helt plötsligt körde ihop! Jag satt i baksätet och pratade med Amelia när jag hör däck som tjuter mot asfalt och kollar upp. Det var en röd BMW (tror det var det) och en svart SAAB. Den röda bilens motorhuv existerade inte längre och den  hade en ganska ordentlig buckla i sidan, den svarta bilen hade en jättebuckla i sidan och den stannade precis snett framför oss.. Frågade Daniel vad som hade hänt och han sa att den svarta hade kommit i motsatt rikting från oss och den röda kom från höger.
Var helt chockad. Det kändes så overkligt alltihop. Och fast allt gick så snabbt så kändes det ändå som en evighet. Och alltid när sånt där händer så tänker man alltid på alla "tänk om". Nu hade alla en otrolig tur för ingen blev allvarligt skadad. Helt otroligt med tanke på hur den röda bilen spg ut. Tror nog alla blev rätt chockade för trafiken stod still ett bra tag fast man fortfarande kunde ta sig fram mellan bilarna.
En polisbil kom precis så den slog på ljusen och stannade.

Sen när vi stannade vid Willys för att ta ut pengar kom det ett jävla pucko och körde i fel riktning.. hade det varit fullt på parkeringen så hade vi inte kunnat mötas!

Nej, nu är Amelia lite arg så jag måste gå och ta upp henne från gymet.. ska kanske gå och handla det sista till lördag om jag orkar.. och om det inte regnar allt för mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0