23/4

Idag har jag träffat Gelica =D vi åt glass och promenerade lite.. men mest snackade vi en massa strunt :P Angelica åt glass med jordgubbssås och jag med chokladsås. Mycket gott var det! Amelia sov mest hela tiden och det behövde hon nog för jag har väckt upp henne två gånger idag. Stackar liten har ingen talan :P

Sen promenerade jag hem. Så skönt att röra på sig! Amelia var jätthungrig när vi kom hem så hon åt med god aptit. Hon har fått börja smaka lite gröt nu. Tänkte att när hon blir 6 månader så ska hon få en portion gröt om dagarna. BVC tjatar så om hennes vikt, hon väger tydligen några gram för lite. Inget som jag oroar mig för då hon äter, bajsar, sover och mår bra =) Tänkte även att hon ska få lite välling om kvällarna så jag slipper pumpa. Har ju gjort det så hon ska sova bättre.

Igår var vi och tog spruta och kollade vikt och längt. Skruttan har växt hela 20 cm sen hon föddes!! Det är längden på hennes ben! Hon har blivit så STOR! Min lilla snutt. Och så har hon ökat i vivkt också, men tydligen inte tillräckligt för BVC >:( Men jag tror hon tar igen det sen. Jag var också liten när jag var liten och det är ju inget fel på mig idag. Är snarare tvärtom! Mullig och go :P Hon fick två sprutor också.. en i varje lår! SAMTIDIGT! Hon var så ledsen och bara grät och jag var "elak" som höll fast henne. Men hon lugnade sig ganksa snabbt, men det känns i mamma hjärtat.
På kvällen fick hon lite feber så jag gav henne lite alvedon och då blev det lite bättre. Sen tror jag att hon drömde mardrömmar om sprutorna. Hon vaknade två gånger. Första gången fick hon sitta i mitt knä ett tag och sen somnade hon om. Då började hon skrika i sömnen och spänna sig allt hon hade som om hon försökte ta sig loss. Som tur var vaknade hon inte då. Sen när Daniel kom hem så vaknade hon igen och då fick hon ligga bredvid mig i vår säng och det slutade med att hon fick sova där. Jag hade skapligt ont i ryggen när jag vaknade eftersom att jag hade legat i samma ställning hela natten. Fast lite mysigt är det ju med en bebis så när =) Nu sover hon i sin säng och hon verkar inte ha några mardrömmar ikväll så i natt får jag nog sova själv =)

Ska hoppa i säng nu.. är så trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0