50 och 51

Igår var det kräftskiva ute i Järlåsa och vi var faktiskt där i god tid för en gångs skull :P När vi kom dit så fick jag göra pajerna, en laxpaj och en svamppaj. Fick lite hjälp av Daniel och mamma och pappa fick trycka ut degen i formerna. Kan säga att laxpajen var riktigt god. Däremot gillade jag inte svamppajen, men det är ju för att jag inte tycker om svamp.
Vi åt alldeles förmycket paj så när vi var klara med den så var det ingen som orkade kräftor så vi tog en liten paus på ca 2 timmar innan vi åt kräftor och surströming. Luktar ju underbart den fisken ;)
Jag åt inte så mycket kräftor, mådde lite halvtaskigt då. Sen på natten blev jag jättedålig, typ matförgiftad. Vi kom fram till att det måste vara oliverna för jag blev dålig när jag åt oliver sist också.. är antagligen lite överkänslig nu när jag är gravid. Ska undvika dem resten av graviditeten så får vi se om jag håller mig frisk.

Idag var jag och bowlade med fotbollslaget i Sala. Gick faktiskt riktigt bra trots mitt extra klot på magen =) Fick väl ta det lite lugnare än om jag inte skulle vara gravid och så hade jag det lättaste klotet. Fast jag tror att ungarna fuskade, det gick ju mycket bättre för dem än för mig! ;)
Efter bowlingen så åt vi på en pizzeria alldeles i närheten av bowlinghallen och då var jag superhungrig. Blev kebabtallirk för min del, mums! Var ju aslänge sen jag åt kebab sådär.

Nu är vi iaf äntligen hemma och det är så skönt. Sov ju ute i Järlåsa. Borta bra, men hemma bäst! =)
Nu ska vi spela lite dator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0