48 och v33+0

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 23 sep 2008.
Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 nov 2008
Du har 48 dagar kvar till förlossning.



Tiden går så fort, det är ju snart dags att föda!! *panik*
Det kommer nog gå bra alltsammans, men det känns så overkligt bara. Alldeles nyss så var det ju mars och jag höll graviditetstestet i handen som visade positivt..
Imrogon ska vi till BM på koll igen och få lyssna på hjärtat =D fast hon ska sticka mig i fingret då.. tur att det går snabbt och att det bara gör ont i en hundradels sekund.. kan tänka mig att det gör liiiite ondare att trycka ut en bebis ;)
Det är så faschinerande.. hur ett barn blir till och hur det utvecklas. Från ingenting till en liten människa. Så häftigt! Och just den här bebisen har jag och Daniel gjort! I den finns bara han och jag! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0