38

Barnet är inte fött än, men har redan skrämt slag på sin mamma.. :P
Barenet har varit ovanligt lugnt de senaste dagarna, antagligen för att det är väldigt trångt där inne. Vaknade i natt och kunde inte riktigt somna om, sprang på toa flera gånger. Helt plötsligt slår det mig att bebis inte har rört sig, h*n brukar vakna när man vrider och vänder på sig i sängen annars. Blir såklart superorolig och försöker få liv i bebisen. Hur jag än försöker så får jag inga livstecken tillbaka och jag börjar få smått panik när sambon vaknar. Han försöker såklart lugna mig och säger att det inte är någon fara utan barnet sover bara. Han lägger örat emot och lyssnar och känner på magen och säger: Men där var det ju en spark! Nej, säger jag, jag kände inget! Jag ligger där och klämmer och känner på magen och efter ett bra tag så känner jag äntligen hur det rör sig där inne! Gissa hur glad jag blev!? Blev jättelugn och kunde äntligen somna om. Gud vad jag längtar efter att få ha bebis på utsidan nu!

Idag har jag varit jätteduktig här hemma. Har tömt 4 lådor så nu börjar det närma sig ett hem här =) Hoppas Daniel blir stolt över mig när han kommer hem. Han slutar om 5 minuter och jag tänkte att jag ska gå och möta honom vid bilen. Hoppas inte det där puckot som parkerade på vår plats står där idag igen.. vi var ut och kikade senare igår kväll för att se om han stod kvar, men då var han borta. Känns lite surt att betala dyra pengar för en parkering och så står någon annan där och man själv får betala för att stå på en annan parkering.. inte för att det rör sig om många kronor, men ändå. Det är ju själva principen.

Har fixat lite med min blogg idag också, är riktigt nöjd med resultatet =) Hoppas det uppskattas av de få som läser.
Nej, nu ska jag nog börja gå ner mot parkeringen. Jag går ju inte så fort nu för tiden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0