35

Idag var jag och Daniel på Höstmarknaden på Vaksala torg. Det var riktigt mysigt att gå där och titta och känna alla dofter =) Älskar doften av brända mandlar! Har aldrig ätit dem förut så Daniel köpte så jag fick smaka och det är sant som jag har hört; Det luktar godare än det smakar! Inte för att det är äckligt eller nåt, det är gott att äta, men det är mycket goda att lukta! Vi köpte nybakade munkar också, mycket goda! Och Daniel köpte en polkaklubba och rökt älghjärta. Jag smakade på det och det var helt okej, men jag tycker det är lite obehagligt att äta hjärta..

Vi åkte hem och lämnade det vi köpt och sen följde jag med Daniel till skolan där han skulle prata med en lärare om en uppgift som han måste läman in så jag har fått sett hans skola idag =) Efter det så åkte vi till ÖB där vi handlade lite schampoo och tandkräm. Vi hittade också en sån där rullvagn där som vi har letat efter ett tag. Vi ska ha den inne på toaletten till att förvara grejer på. Har letat överallt utan att hitta något så det känns jättebra att äntligen ha hittat =)
Sen åkte vi hem och skulle laga mat, men då ringde Daniels pappa och bjöd över oss på mat så jag slapp laga ordning middag, så skönt! =) Inte för att jag har något emot att laga mat, men jag var så trött!
Det blev sellerigryta och det var otroligt gott! Man får alltid god mat där.

Sen åkte vi hem och jag somnade till lite på soffan innan Sjukhuset började. Var jätteskönt med en lite tupplur. Tittade på Sjukhuset, Cold case och CSI. Vi åt annansen och munkarna och bara myste. Så skönt att bara ta det lugnt.
Nu tittar Daniel på dokumentärern på ettan, fyra fruar och en man eller vad den heter. Jag ska göra honom sällskap så fort jag har tittat in på Babyboom =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0