28

Mår lite bättre idag, men jag har en jäkla mensvärk som inte vill ge med sig.. men det kommer säkert gå över sen.

Igår var vi äntligen och köpte skötbord så nu är nog nästan allt klart! Ska köpa en badbalja sen också. Och så behöver vi köpa våtservetter så vi kan böta ordentligt på våran bebis. Snart ska jag få byta blöja! Inte långt kvar nu..
Vi köpte även lite andra grejer till hemmet, tex nytt duschhandtag och en nytt munstycke till kökskranen.

Jag längtar så enormt mycket efter vårat barn, ska bli så spännande att se vem det är. Stor eller liten? Hårig eller inte? Pojke eller flicka osv. Vem är krabaten som ligger i min mage? Och sen ska det bli så skönt att slippa att vara gravid, även om jag tror jag kommer sakna min mysmage. Är en sån underbar känsla att känna hur det rör sig där inne.
När barnet är uta så ska jag ligga på mage!! Och röra mig! Ska blir skönt att inte vara fångad i sin egen kropp.
Samtidigt är det lite läskigt när man tänker på förlossningen. Jag har ju aldrig gjort det här förr så jag har ju ingen aning om hur det kommer gå. Fast det kanske är bra det också. Undrar hur värkarna känns? Hur det känns att föda? Men kvinnor gör ju sånt här varje dag så det kan ju inte vara så illa. Och de flesta gör det ju flera gånger.
Ska blir spännande att se hur det går. Längtar som tusan!

Kommentarer
Postat av: Johanna A

Förlossningen kommer gå bra Johanna. Ett tips är att ta en kvart i taget och inte tänka "Phu, kommer det vara såhär i 8 timmar till???" Ta en värk i taget och arbeta i nuet, då ska du se att det blir en fin upplevelse.



Om det är något som är jobbigt under förlossningen kommer du att glömma det en timme efter att barnet är fött. Och du, ta EDA:n, mammorna blir som förbytta av den. Skrattar och äter och kan ligga och läsa. Den tar ju bort smärtan, men trycket kommer du fortfarande att känna ända till barnet är fött. EDA:n kan du inte ta direkt när du kommer in till förlossningen, du måste ha öppnat dig ett visst antal centimetrar först.



Jag önskar dig ett stort lycka till! Inte långt kvar nu ;) Du fixar det galant och kommer vara SÅ stolt efteråt :)



Kram

2008-10-13 @ 20:09:52
URL: http://doriskattungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0