20 och v37+0

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 21 okt 2008.
Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 nov 2008
Du har 20 dagar kvar till förlossning.



Dagen började med att alarmet inte ringde så vi försov oss. Vaknade 10:14 och skulle vara hos BM 10:50 så det var bara att skynda iväg. Nästan allt såg bra ut hos BM och bebis växer där inne =) Hade högt blodtryck igen och det var mindre bra. Ska på koll 2 gånger i veckan nu. Vi tog först blodtrycket (134/90), sen väntade vi ett tag och tog det igen och då hade det gått ner lite (133/86)) fast BM var inte helt nöjd så jag fick lägga mig i 10 min och vila och så tog hon det igen och då hade det gått upp och var högre än första gången (någonting/93)! Hmm.. men allt annat ser bra ut så det är nog ingen större fara, men vill det inte gå ner så skulle jag få en läkartid och höra vad de säger. Hoppas det inte går upp mer nu, det låg lite över gränsen idag. Bebis kan få titta ut snart också, skulle bara bli glad då =) En bra grej var att hb-värdet var mycket bättre nu än på inskrivningen! Hade gått upp till 125 =) Det trodde jag inte så jag blev jätteglad över det. Sen hade jag gått upp lite mer i vikt, men det ska man ju göra. Det är aldrig kul att gå upp i vikt, men nu har jag ju en anledning så då är det ju okej =)

Sen åkte vi iväg till IKEA och köpte badbalja till Knottet. Jag köpte en korv också eftersom att jag inte hann äta frukost i morse. Sen åkte vi till JYSK för jag hade tittat ut en födelsedagspresent till Sabina där, men det var slut =( Ska kolla JYSK vi maxi sen, hoppas det finns där. Är så svårt att hitta något som passar till monstret ;) Något ska jag väl lyckas hitta iaf, har ju en månad på mig.

Nu ska vi åka till Daniels föräldrar och hälsa på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0