Sömnlös

Verkar bli ännu en sömnlös natt.. =( Det blåser ute, läskigt! Tycker inte om när det är oväder, tror hela tiden att det är någon utanför då.
Just nu känner jag mig bara blä. Har ont i ryggen och antar att höften kommer värka som tusan när jag lägger mig. Är inte speciellt trött just nu heller, men måste ändå sova snart eftersom jag måste upp vid 8.30 och ringa arbetsförmedlingen.. Fasen vad omstädigt det ska vara att vara arbetslös =( går man dit ist för att ringa så måste man visa en lista på alla jobb man sökt! Finns inte så många jobb att söka nu heller. De flesta kräver utbildning och resten är för tunga fysiskt för att jag ska klara av dem. Sen vill jag ju inte förlora ekonomiskt på att ta ett jobb heller. Det ska man väl inte behöva göra? Är inte det ett tillräckligt starkt skäl till att tacka nej till ett jobb? För om jag får mindre lön än det förra jobbet så får jag ju mindere mammapenninge och det vill jag ju inte ha! Har ju redan så låg som det är. Och enligt de nya reglerna så måste jag ju söka jobb i hela Sverige. Ja, men jag flyttar gladligen här ifrån! För jag vill ju lämna allt här, min pojkvän, min familj och alla som stöttar mig genom graviditeten! Jag bor gärna i något ruckel och föder mitt barn själv bara för ett jobb! *irroni*

Nej, nu är det nog mest hormoner som talar, men det kan inte hjälpas. Blir så lätt arg eller ledsen nu för tiden. Jobbigt att det ska vara så. Tidigare satt jag och grina för något i flera timmar som egentligen var skitlarvigt och som jag i vanliga fall knappt skulle bry mig om. Och nyss blev jag arg för egentligen ingen anledning alls.
Jag blir jättenojig över ingenting alls, är så otroligt känslig. Har alldeles för vild fantasi. Brukar iofs alltid ha livlig fantasi, men den brukar inte påverka mig såhär mycket.

Har lite ont i magen, växer väl där inne kan jag tänka mig. Åt choklad nyss, mums! Så nu känns det lite bättre. Ska nog försöka mig på lite sömn nu.. får se om det blir någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0