85

Sådär, nu har man fått en god natts sömn! =)


Fredag 080815
Var ju som sagt nere i Skåne över helgen för att gå på min kusins bröllop. Det hele började i fredags morse då väckarklockan ringde kl 03.00 och jag hade väl sovit max 2 timmar. Var skapligt trött, men jag fick i mig frukost och kände mig rätt pigg när jag satte mig i bilen för att köra ut till Järlåsa. Började sakna Daniel redan i rondellen vid Ica Sävja. 
Jag var framme i Järlåsa strax efter fem för det var då vi skulle åka. Jag var sen och tänkte att nu står de säkert och väntar på mig! Men så  var det ju inte. Småglinen låg ju fortfarande i sängen och sov!! Så jag fick hoppa lite på dem så de vaknade :P
Till slut så hade alla kommit upp och var redo för den ca 70 mils långa färden och kl var 06.05 när vi rullade ut från gården. Det var jag, mamma, Adde, Angelica, Evelina och Sabina.

Vi satt länge i bilen och bara åkte och åkte och åkte. Vi gjorde såklart en hel del kisstopp, någon hade ju hittat på min blåsa och hade fullt upp med att ligga och sparka på den så jag var ju tvungen att kissa nästan en gång i timmen. Men det var fler än jag som behövde kissa som tur var, tror att vi stannade nog bara en gång för att jag verkligen behövde.
Vi hade en matpaus på Herrbeta rastplats där vi skulle äta mackor som mamma hade gjort och vi hittade ett fint bord där vi tänkte ha vår lilla picknick. Klockan var väl runt 9 då. Alla utom mamma gick på toa och det var getingar ÖVERALLT!! När vi kom tillbaka till bilen så var den flyttad, det hade varit så mycket getingar där så mamma hade varit tvungen att flytta på den. Sen visade det sig att det spelade ingen roll vart vi stod, de där jäklans getingarna var ju där iaf. Det slutade med att vi hade picknicken i bilen. Mamma och Adde stod utanför, mamma för att hon skulle röka och Adde för att han skulle vara matcho ;)

Efter många mil till blev vi hungriga igen och den här gånge var det dax för lunch! Klockan hade blivit nästan 12 när vi rullade in utanför Max i Värnamo. Det var lite lustigt för på samma plats hade det Max, McDonalds, Burger King och något värdshus plus en Shellmack (tror det var Shell). Massa mat på samma ställe, vi valde dock Max. Så då blev det en timmes matpaus och än en gång blev vi påminda av dessa jäkla getingar! De var verkligen överallt där också, både inne i restaurangen och utanför. Angelica blev stucken av en, dumma geting!
Men vi fick mat så vi var mätta och belåtna när vi åter igen sätter oss i bilen för att åka vidare. Vi hade ju nästan kommit halvvägs nu! =)

Vi fortsatte vidare och passerade gubben Vist i Jönköping och flygplanen i Linköping. När klockan hade passerat 16.00 så var vi ÄNTLIGEN framme i Trelleborg, målet för resan! Vi hittade campingen där vi skulle bo och kl 16.20 ringde jag Daniel för att säga att vi var framme efter lite drygt 10 timmars resa. Kan ju säga att baken kändes då.. och ryggen och mina revben som var världigt populära att sparka på.

Vi fick en stuga som var grön (väldigt fin färg =) ) och den hade nr 1. Redan när vi åkte förbi alla stugor så fick jag onda aningar, de såg ganska skabbiga ut. Vi öppnade och tittade in och den såg ganska sliten ut. Den bestod av två våningssängar, ett bord med fyra stolar, en liten kokvrå och en liten toalett. När vi tittade närmare så upptäckte vi till vår fasa att alla ytor var täckta av hundhår! Det var fullt av dem i sängarna, golvet var täckt av ett lager, det var fullt inne på toaletten och i toaletten. Det var tom hundhår i kylskåpet!! Så det var ju bara att städa av allt innan vi kunde packa in oss.. men de kunde ju glömma att vi skulle städa noga när vi åkte, tydligen inte så hög standard på det där stället. Det blev iaf rätt mysigt när vi var klara och det var ju skönt. Fast då var vi rätt hungriga så vi bestämde oss för att beställa kinamat =D
Vi var rätt många som skulle ha, mormor och Håkan, familjen Åkerman och vi då så det blev lite kaos när maten kom. Vi åt hos familjen Åkerman i deras förtällt, de hade husvagnen med sig ner. Gott med mat och man blev mycket mätt. Och mormor bjöd på hela kalaset =) Det blev tom över så det skulle vi ta till lunch dagen efter.

Nu började vi bli trötta så det var dags att gå tillbaka till stugan. Gissa vad som väntade oss där!? En riktig mardröm!! Hela stugan var full av äckliga spinglar! Och STORA sådanna! Överallt, det var hemskt! Så mamma försökte få ut alla med hjälp av en sopskyffel och det gick väl sådär. Adde fick hjälpa till han med, han är ju inte rädd för spindlar. Jag och Angelica höll oss långt borta. Till slut var de synliga spindlarna borta och jag var helt slut och gick och la mig för att sova. Lite svårt eftersom att man tänkte ju bara på de där äckliga spindlarna. Kan ju säga att vi lämnade aldrig stugan med släckta lampor efter det där =)

Lördag 080816
Den stora dagen! Vi hade ställt klockan på 09.00 för att vi hade tänkt hinna ner och titta på vattnet innan melodikrysset, men vi var lite sega så vi hann bara äta frukost. Jag sov lite till medan mamma löste melodikrysset. Sedan packade vi våra saker och gick iväg för att duscha. Vi tog vägen förbi stranden för att känna lite på vattnet och plocka lite västkuststenar. Och ta lite kort förstås =) Vattnet var lite kallt, men rätt skönt ändå när det var så varmt. Doppade iof bara fötterna, men det kändes bra =)
Vi kom upp till de andra i husvagnarna och åt lunch, resterna från kinamaten. Det var gott! Vi började bli lite sena så vi fick skynda iväg till duscharna. Jag hade lite problem med att raka benen, det är ju inte lika bra duschar på campingar som hemma, men det gick rätt bra ändå. Var skönt att få duscha av sig allt svett från resan och natten, man kände sig mycket fräsch! =) Sen var det bara att skynda hem till stugan för att sminka sig snabbt och byta om. Jag hade tydligen växt ganka mycket på de få dagarna sen jag provade klänningen för den hade blivit väldigt tajt! Fick ta med mig ett ombyte ifall den skulle spricka eller om jag skulle tycka att det blev för tajt.

Vi var jättesena nu och tänkte att nu står de nog och väntar på oss utanför! Skulle åka efter Kent som hittade till kyrkan. Så i skyndade ut i bilen och gjorde oss redo, klockan var lite över 14. Men ingen Kent syndes till. Vi väntade och väntade. Till slut ringde Agneta och sa att de var lite sena, men att de var på väg. Kl 14.45 kom de och hämtade upp oss! Och brölloppet skulle börja kl 15.00. PANIK! Men de väntade ju såklart på oss eftersom att Kent är brudens far =)

Det var ett fint bröllop och bruden såg ut som en prinsessa! Allt gick jättebra. De sa rätt namn också :P ingen Ross där inte... Efter kyrkarn åkte brudparet och deras dotter runt i en häftig bil. Vi andra skulle till stället maten och festen skulle vara på. Mamma och jag tog bilen för att jag skulle slippa gå, de andra fick gå.
Väl framme bjöds det på välkomstdrink. Jordgubbschampange! Vi som inte fick dricka fick nöja oss med antingen päronsoda eller sockerdricka. Jag tog päronsoda. Det såg ju ut som champange iaf!
Sen var det dags för mat! Äntligen, jag var så hungrig! Alla fick leta på sin plats och sen var det bara att hämta mat. Det var rostbiff, skinka och lax med sås. Potatissallade, grekiskt sallad och hembakat bröd. Väldigt gott! Efter maten så ändrades borden om och det blev tårta. Det var fyra lila tårtor med rosor och den ena hade såklart ett brudpar på sig. Det var en jordgubbs och rabarbertårta och det var något av det godaste jag har ätit! Det serverades även frukt till och så fick man väja på Baileys eller Wiskey till. Jag tog en baileys som jag gav till mormor. Jag ville egentligen också ha, men är man gravid så är man.

Sedan börjar festen. Det var dans och så fanns det en bar. Folk hade kul och en del blev askalas! Vi drog oss hem till spindelstugan vid 00.00 och då hade jag ont i ryggen och var astrött. Men jag hade otroligt kul den kvällen =)

Söndag 080817
Klockan ringer 06.00 och vi går upp för att äta lite frukost. Alla går upp utom småglinen och Adde. Riktiga slöhögar! :P Vårat mål var att komma iväg klockan åtta, men jag visste ju att vi troligtvis skulle bli sena. Sabina var svårast att få upp, hon var så grinig! Och hon retade oss alla till vansinne. Alla var arga på henne och alla var på dåligt humör. Utom mamma då. Vi tog en sväng förbi stranden för att Sabina skulle plocka några stenar. Sen skulle vi till de andra och säga hej då innan vi åkte. När klockan var 09.27 åkte vi äntligen från campingen.

Jag var rätt trött och sov lite den första biten. Hade en kudde bakom ryggen på hemvägen så jag fick inte lika ont i ryggen då. Vi stannade några gånger och hade lite kisspauser. Vi bestämde oss för att äta lunch på samma ställe som på hemvägen och klockan halv ett så rullade vi in på Max i Värnamo igen. Vi hade ungefär en timmes matrast då och alla ville vi bara komma hem. Det började regna i Jönöping och sen regnade de hela vägen hem. Det var säkert spindlarna som hämnades för att vi vandaliserade deras hem i stugan.. men det var rätt skönt att det inte var sol och varm.

På vägen hem hörde vi en rolig grej på radion. Det var ett trafikmeddelande om att det var svår framkomlighet på en avfart för någon hade tappat en fotölj där. Haha, en fotölj!! Och då var de tvunga att varna om det på radion, ingen kunde tydligen flytta på den :P Vi fick oss alla ett gott skratt.

Resten av resan gick bra förutom att vi åkte lite vilse i Strägnäs pga dålig skyllting, men vi hittade till slut. När klockan var 19.36 var vi äntligen framme i Järlåsa, bilresan var äntligen slut. Jag hade ringt Daniel i Enköping så han var på väg för att hämta upp mig. Jag hade svårt att sitta still, så mycket längtade jag efter honom! Och när han äntligen kom sprang jag ut för att få krama om honom och pussa lite på honom. Gissa om jag var glad att se honom! Kändes så otroligt skönt att vara hemma igen. Vi köpte hem mat från pizzerian i Järlåsa, jag och Daniel åt tampico. Daniel hade lite svårt för den för han är lite svag när det gäller stark mat. :P Jag fick äta upp det som blev över på hans tallrik, jag är ju så stor i maten nu för tiden.. Men det var riktigt, riktigt gott!

Var hemma i Sävja igen ungefär halv elva och då var jag trött efter en mycket händelserik helg.
Det har varit jättekul, men ingenting går upp emot att äntligen få vara hemma med min älskade  Daniel igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0