81

Kryssning med Cinderella

Bussen avgick från Willys 14.15 och vi var där i god tid innan. Hade köpt bananer, chips och kex som vi kunde knapra på på vägen. Färden till båten gick bra, var riktig trafik när vi kom in i Stockholm, men det gick bra ändå. Vi fick vänta flera timmar vid båten eftersom den inte skulle gå förrän 18.00, men det är rätt kul att titta på alla vilsna människor. När vi skulle gå på så blev vi hänvisade till tullen där de tog våra bananer!! Chipsen såg han inte sa han, och kexen hittade han inte så de fick vi behålla.. fast jag hade hellre behållt bananerna. Hormonsladdad som jag är så började jag såklart lipa när vi gått därifrån så Daniel fick stå och krama mig så ingen skulle se. Var ju inget att grina för, men jag kan ju inte riktigt kontrollera det.
Vi kom på båten och skulle nu hitta våran hytt. Vi hade bokat en b4-hytt så vi blev ganska förvånade när vi kom in i den och upptäckte att det var en a4-hytt! Vi var inte de som klagade direkt och genast så kändes det där med bananerna mycket bättre! Vi fick ett fint fönster och kunde titta ut, Daniel var riktigt faschinerad av husen vi åkte förbi.

Kl 19.00 hade vi bokat bord till buffén och vi var ganska hungriga när vi kom dig. Tyvärr var inte bebis så sammarbetsvillig så jag mådde illa och orkade inte äta så mycket. Riktigt tråkigt när det finns så mycket god mat. Blev besviken på pannacottan som var hård och klumpig. Vi gick tillbaka till hytten och spelade lite kort och sedan gick vi till taxfreebutiken och shoppade loss! Jag hade tänkt köpa ett läppglans som jag hade spanat in länge på land, men det fanns inte i rätt färg så då blev jag lite besviken. Vi köpte massor av likör som vi ska ha sen när jag får dricka igen! Det ser jag fram emot! Daniel har lovat att ingen av flaskorna ska öppnas innan jag kan dricka dem! =) Efter att vi hade handlat gick vi till hytten och spelade kort igen. Jag hade ingen lust att beblanda mig med folket på natten så vi stannade i hytten till morognen. Daniel toksomnade ganska på en gång när vi la oss. Mitt i natten vaknade vi av att båten tutade och jag blev såklart jättenojjig och Daniel försökte lugna mig med att det var antaglien bara en segelbåt eller nåt som var i vår väg så vi tutade bara på dem så de skulle flytta sig. Jag blev lite lugnare till slut och somnade igen.

Sov mycket gott den natten, vaknade ganska tidigt och då tittade vi ut genom fönstret. Daniel blev åter igen faschinerad av alla hus han såg. Han tyckte också att det var riktigt häftigt att träd kunde växa på stenöarna. Själv ville jag bara ligga i sängen och halvsova. Innan lunchen tog vi en ny sväng till taxfreebutiken och handlade lite till, köpte läppglanset i en annan färg och det blev bra det med.
Kl 13.00 var det dags för lunch och då var bebis snäll så jag åt jättemycket! Pannacottan var god den här gången och vi åt mycket av den. Fast de hade ingen potatissallad till lunchbuffén och jag som var så sugen på den.. men det andra var också gott! =)

15.30 var vi framme igen och vi fick gå av. Var världens kö och det tog jättelång tid att komma till bussen. Sen åkte vi mitt i rusningstrafiken och det var jättelånga köer på e4an så vi åkte gamla vägen från Märsta. Var lite surt att åka förbi här hemma in till Uppsala för att sedan ta bussen tillbaka. Daniel fick bära väskorna som var fulla med flaskor och godis. Han var så duktig som bar dem, fast det vägde ton!

Sen kom vi äntligen hem! Var så skönt. Resan var jättelyckad och jag fick bara med min älskling i över ett helt dygn! Så otroligt mysigt =D


- * ' * -  * ' * - * ' * - * ' * - * ' * - * ' * -  * ' * -

Idag var vi till barnmorskan på rutinkontroll och allt såg bra ut. Vår BM var sjuk så vi hade en vikarie. Fick höra det lilla hjärtat som pickade =) Så mysigt när man hör bebis. När hon satte micken mot magen så sparkade bebis på den. Eller slog, vet inte riktigt hur h*n ligger. BM sa att nästa gång skulle man börja känna efter hur h*n ligger. Ska bli spännande att få veta det =)

Fullgångna veckor: 9 - 25 - 28 (X = ingen uppgift togs)
Sf-mått: X - 24 - 28
Hb: 124 - 121 - X
B-glukos: 6,8 - 4,7 - X
Blodtryck: 136/73 - 134/80 - 131/79
Fosterläge: X - X - X
Fosterljud: X - 146 - 156

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0